2017. november 22. szerda
Cecília

Zala Megyei Nyugdíjasok Érdekvédelmi Szervezete augusztus 3-án kirándult a tagjaival Szlovéniába. Tizennégy nyugdíjas klub tagjaival történt a kirándulás.

Megtekintettük Lendván a Szent Háromság Kápolnát, ahonnét szép kilátás nyílik a kápolna körüli szőlőültetvényekre és a Mura völgyére. A kápolnában láttunk egy tíz perces filmet, amely az elmúlt időszak történelméről adott tájékoztatást. Itt van elhelyezve Hadik Mihály üvegkoporsója is, aki 1603-ban Bánffy Kristóf által vezetett törökellenes csatározások egyik hőse volt. Ezután megnéztük a szépen felújított várat, valamint a bent lévő történelmi kiállításokat, ugyanis 1973-óta múzeum van bent. Ezt követően megcsodáltuk a Lendvai esernyőgyártás és nyomdászat történeti kiállítását. Majd tovább mentünk Dobronakra, ott körbejártuk a tavat, és az energiaparkot, ahol különböző gyógypontokon megpihentünk, töltődtünk energiával, hogy javítsuk az egészségünket. Megnéztük a Szent Vid Kápolnát és a Szent Vid forrásból kóstoltunk gyógyvizet. Visszafele megálltunk a Trópusi Kert és Orchidea Farmon. Ott idegenvezetővel bejártuk az egész trópusi üvegházat, amely mindenkinek nagyon tetszett. A belépő árában kaptunk egy kaspót ajándékba, abba pedig vásároltunk egy orchideát. A haza út folyamán Lentiben a Denis Étteremben elfogyasztottunk egy finom vacsorát és aztán jó hangulatban tértünk haza.